COFFEE ENERGY ZACI (ZER)

COFFEE ENERGY ZACI (ZER)

Tuesday 17 June 2014

KANDUNGAN PRODUK

BUTEA SUPERBA
Picture KHASIAT HERBA BUTEA SUPERBA (VIGOR)
[1] Meningkatkan aktiviti androgenik
[2] Mengembalikan keremajaan
[3] Meningkatkan prestasi kegiatan seksual lelaki
[4] Membantu meningkatkan perjalanan darah pada organ seksual lelaki.
[5] Menjadikan ereksi zakar lebih selesa
[6]Membantu lelaki yang mengalami masalah 'erectile dysfunction' (ED) / disfungsi erektil.
[7] Meningkatkan tahap kepekatan sperma
[8] Memanjangkan tempoh pergerakan sperma

Mengenai Butea Superba :-
1. Tumbuhan herba Butea superba tumbuh di India, Thailand dan juga di Asia Tenggara. Dikenali sebagai ‘Red Kwao Krua’ di kalangan masyarakat Thailand, tumbuhan herba ini telah lama digunakan secara tradisional untuk meningkatkan prestasi kegiatan seksual lelaki

2. Herba Butea superba ini didapati dapat meningkatkan aktiviti androgenik, di mana aktiviti androgenik ini sangat penting dalam perkembangan sistem pembiakan lelaki. Antara contoh hasil aktiviti androgenik ini termasuklah pertumbuhan bulu-bulu di badan, perkembangan organ pembiakan lelaki dan juga pembentukan jisim otot yang lebih pejal berbanding otot wanita.


3. Khasiat tumbuhan herba ini menyamai kapsul 'viagra' yang berfungi untuk menguatkan tenaga batin lelaki. Istimewanya, herba Butea superba ini membantu menggalakkan perjalanan darah ke dalam organ seksual lelaki tanpa memberi kesan mempercepatkan kadar denyutan jantung, gementar atau letih, sekaligus menj adikan ereksi zakar lebih selesa.

4. Menurut kajian saintifik, penggunaan tumbuhan herba ini secara berterusan dapat mengembalikan keremajaan dan membantu merawat masalah kesihatan yang berkaitan dengan penuaan. Sediaan daripada tumbuhan herba ini didapati dapat membantu meningkatkan fungsi ereksi di kalangan lelaki yang mengalami masalah 'erectile dysfunction' (ED) / disfungsi erektil tanpa memberi kesan toksik.

5. Herba Butea superba juga dipercayai dapat membantu meningkatkan tahap kepekatan sperma dan juga memanjangkan tempoh pergerakan sperma di mana ia merupakan salah satu faktor utama yang menyumbang kepada kesuburan lelaki.

6. Secara konklusinya, herba Butea superba sememangnya herba yang sangat berguna untuk penjagaan kesihatan lelaki.

CATUABA

Picture
Catuaba adalah sejenis pokok kecil yang tumbuh di utara Brazil. Semasa musim berbunga, ia kembang dengan bunga berwarna kuning dan oren.

Dalam catatan sejarah silam untuk perubatan herba, kulit pokok Catuaba lazim digunakan sebagai sumber untuk kekuatan dan kesihatan badan.

Puak India Tupi Amazon mempunyai tabiat mengunyah kulit pokok Catuaba semasa memburu bagi meringankan keletihan mental dan fizikal malah mencegah mengantuk.

Catuaba juga boleh merawat keletihan dan kelemahan umum serta kebimbangan dan daya ingatan yang lemah.

Tumbuhan ajaib Brazil ini tumbuh di hutan Amazon sebagai pokok yang bersaiz sederhana. Masyarakat asli negara ini menganggap kulit pokok catuaba sebagai ubat, afrodisiak dan bahan perangsang yang baik untuk masalah lemah daya ingatan, rasa gemuruh dan masalah seksual(disfungsi seksual). Tumbuhan ini telah digunakan secara semulajadi oleh masyarakat asli Amazon bagi meningkatkan potensi seksual dan bagi membantu ereksi.

Kulit catuaba merupakan salah satu tumbuhan afrodisiak Brazil yang terkenal. Kulit dan akarnya digunakan untuk meningkatkan libido, melegakan saraf dan mengurangkan kebimbangan. Selain merawat mati pucuk, kulit catuaba telah digunakan bagi tujuan rawatan saraf seperti hypochondria, insomnia, sciatica dan neuralgia. Kulit catuaba digunakan untuk rawatan mati pucuk, disfungsi seksual, gemuruh dan keletihan. Tiada rekod yang menunjukkan kesan sampingan hasil daripada pengambilan catuaba secara berterusan. Ini juga membuktikan bahawa catuaba bebas dari sebarang bahan tambahan.

Dalam tahun 1992, satu kajian di Jepun telah membawa kepada penemuan aktiviti antibakteria dan anti-HIV yang berpotensi dalam ekstrak kulit catuaba. Dalam kajian ini, tikus yang diberi catuaba didapati telah terhindar daripada jangkitan E.coli dan Staphylococcus. Virus HIV juga telah dihalang daripada bergabung dengan sebarang sel sekaligus menghalang kemusnahan sel darah putih yang terdedah kepada virus HIV. Catuaba mengandungi alkanoid, tanning, phytosterol, cyclolignan, minyak beraroma dan damar yang mengandungi lemak.

Catuaba juga berfungsi untuk mengembang dan melegakan saluran darah, sekaligus membantu mencapai dan mengekalkan ereksi. Selain daripada itu, ia juga boleh digunakan untuk melegakan kesakitan serta membunuh bakteria dan virus.

Bagi kaum lelaki yang mengalami tekanan bersama dengan masalah difungsi seksual, kulit catuaba juga sangat berfaedah kerana ia mengandungi formulasi bagi menghilangkan tekanan dan masalah saraf. Herba hutan hujan ini turut digunakan sebagai tonik untuk kesihatan keseluruhan. Terdapat banyak lagi faedah tumbuhan ini seperti menghilangkan rasa hambar, tonik untuk alat kelamin, siflis, kecederaan dan bagi kesakitan yang biasa. Walaubagaimanapun, catuaba memperoleh notoritinya sebagai tumbuhan afrodisiak. Kaedah penyediaan utama bagi catuaba ialah melalui rasa atau seduhan.

Catuaba juga bertindak membantu kaum lelaki untuk memiliki diameter saiz zakar yang besar dan panjang serta keupayaan seks yang kuat. Ianya juga menggalakkan pembesaran sekali ganda organ seks lelaki. Ianya juga memberikan badan lelaki lebih kuat, sihat dan bertenaga.dan dapat merawat mati pucuk (ED), ejakulasi pramatang (PE) dan difungsi seksual lelaki. Ianya juga dapat mengimbangkan hormon tubuh manusia dan menggalakan rembesan hormon lelaki (testosteron).

 Catuaba juga menggalakan peredaran darah serta mencegah penyakit kardiovaskular, mampu merawat Hiperplasia Prostatik Benigna (BPH) dan mengatasi masalah kerap membuang air kecil pada waktu malam. ianya juga meningkatkan sistem imunisasi badan, memperbaiki masalah keletihan dan kebimbangan dan menguatkan daya ingatan walaupun telah lanjut usia.  

HORNY GOAT WEED

Picture
Horny Goat Weed (juga dikenal sebagai Epimedium) adalah tanaman hias / herbal yang biasa digunakan untuk mengobati berbagai kondisi kesehatan dan penyakit. Beberapa penggunaan yang lebih populer untuk herbal ini adalah: untuk meningkatkan libido pada pria dan wanita, memperbaiki fungsi ereksi pada pria, memulihkan vitalitas seksual, menstimulasi dan menyehatkan otot-otot dasar panggul (intensifikasi ejakulasi), meningkatkan produksi sperma, merangsang saraf sensorik pada organ seksual, merangsang sekresi hormon, dan meningkatkan jumlah dan kepadatan sperma.

Komponen yang paling aktif dari Epimedium adalah beragam flavonoid (antioksidan), sebuah flavonol yang disebut icariin, dan lignan. Epimedium berisi beberapa flavonoid, beberapa di antaranya telah terbukti menghambat estrogen. Banyak peneliti percaya bahwa aktivitas Epimedium memblokir estrogen adalah alasan utama bahwa hal tersebut sangat berhasil meningkatkan libido. Beberapa flavonoid juga telah terbukti memiliki efek anti-kanker dengan membantu untuk menghilangkan mutagen dan karsinogen.

Icariin telah terbukti menunjukkan fungsi yang sangat mirip dengan beberapa senyawa yang digunakan dalam obat resep yang digunakan untuk mengobati impotensi dan meningkatkan fungsi seksual. Ini juga telah ditunjukkan untuk merangsang sel-sel yang membangun tulang, melindungi terhadap serangan penyakit osteoporosis. Dalam penelitian yang melibatkan manusia dengan penyakit ginjal, menjalani dialisis, icariin dapat meningkatkan fungsi berbagai bagian dari sistem kekebalan tubuh. Dan, dalam tabung reaksi, terbukti melindungi sel hati. Ekstrak Horny Goat Weed juga telah terbukti cukup efektif menghambat pertumbuhan beberapa jenis sel kanker dalam tabung reaksi, namun ekstrak icariin tidak mampu melakukannya dengan sendiri.

Lignan telah ditemukan di beberapa jenis Horny Goat Weed – tapi tidak semuanya. Meski sudah banyak penelitian mutlak diperlukan pada subjek, beberapa lignan telah terbukti merangsang pertumbuhan saraf, dan dapat berperan dalam merangsang saraf sensorik dan meninggikan sensasi seksual. Pengaruh lignan yang terkandung dalam Epimedium memerlukan penelitian lebih langsung.

Sebagai kesimpulan, Horny Goat Weed dapat memberikan banyak manfaat kesehatan. Meskipun telah digunakan secara tradisional untuk mengobati disfungsi seksual, dapat bermanfaat bagi pria tanpa masalah kesehatan seksual juga. Konsultasikan dengan dokter Anda sebelum memulai mencoba suplemen.

TRIBULUS

Picture
Tribulus Terrestris merupakan sejenis tumbuhan berbunga di dalam keluarga Zygophllaceace, HerbaTribulus ini tumbuh pada suhu panas iaitu kawasan tropika Old World di selatan Eropah, Selatan Asia, merangkumi Afrika dan diutara Australia.

Herba Tribulus Terrestris atau dipanggil “puncture vine” ialah tumbuhan yang telah lama digunakan di seluruh dunia untuk mengubati pelbagai penyakit. Tribulus Terrestris secara popularnya didakwa berfungsi untuk memperbaiki seksual manusia. Dalam sejarah Greek, tribulus digunakan secara meluas untuk mengubati keadaan seperti sakit kepala, gangguan saraf, sembelit dan disfungsi seksual.

Di Eropah Timur, Tribulus telah digunakan bagi tujuan menguatkan otot-otot dan potensi seksual. Pada tahun 1980an kerajaan Bulgaria telah menaja satu kajian di Insitute Penyelidikan perubatan dan Kimia di Serbia dalam mencari formula bagi meningkatkan tahap fizikal dan seksual, hasilnya terbukti dengan kejayaan pasukan angkat berat Bulgaria pada temasya Olimpik 90an.

Tribulus Terrestris mengandungi steroidal saponins, alkaloids, flavanoids dan kandungan protodioscinnya dipercayai mempengaruhi kesannya terhadap hormon, libido dan komposisi tubuh. Kajian klinikal Tribulus Terrestris menunjukkan herba ini mampu menguatkan kesihatan fungsi libido manusia dan mampu menambah kesihatan tekanan darah dan kadar kolesterol dalam kadar yang normal.

MACA

Picture
Khasiat  Pokok Maca Dari Banjaran Andes Peru, Ramai kini ingin tahu apa kelebihan maca, nak tahu apakah maca, khasiat maca pada perubatan kini, Kini pokok yang berasal dari Amerika  selatan ini sangat popular, Di Malaysia .

Apakah Maca
Maca (Lepidium Meyeni) dari Peru, Amerika Selatan adalah herba yang paling HEBAT yang pernah ditemui .Ia dipanggil juara segala tumbuhan disebabkan tahan lasak tumbuh di pergunungan  setinggi 13 000 kaki di Banjaran Andes, tahan kering dan  angin serta frost.

Maca juga digelar 'superfood'. Maca ialah makanan yang berkhasiat tinggi yang mengandungi lebih daripada 55(lima puluh lima)  phyto-chemical  semulajadi yang amat berguna untuk kesihatan.

Kenyataan tentang keistimewaan Maca
Maca BUKAN DADAH atau HORMON dan TIADA KESAN SAMPINGAN.
Maca telah diuji dan terbukti oleh 89 negara akan keselamatan dan kesan keberkesannya ke atas kesihatan.

Laporan ujian daripada FDA menyatakan Maca tiada sebarang kesan sampingan dan selamat digunakan untuk jangka panjang.

Disyorkan sebagai makanan kesihatan yang selamat sepenuhnya tanpa kesan sampingan oleh United National Food and Agriculture Organization.

Dibekalkan sebagai makanan sumber tenaga utama untuk angkasawan oleh NASA.
Presiden Peru,Alberto Fujimori mengesyorkan dan mengisytiharkan Maca sebagai khazanah negara. Penduduk Peru mengambil Maca sebagai sumber tenaga fizikal dan seksual sejak 2000 tahun dahulu.

Maca bertindak sebagai peransang kelenjar pituitari untuk meransang hormon bersesuaian mengikut sukatan dan dos untuk jantina laki-laki dan perempuan.

Doktor di Amerika Selatan telah menggunakan maca untuk mengubati pelbagai macam masalah dan penyakit seperti mati pucuk lelaki, sindrom prahaid, haid tidak menentu, sindrom menopaus (rasa panas, kekeringan faraj, berpeluh malam,kemurungan), osteoporosis(reput tulang), kemandulan, anemia, batuk kering TB, kanser perut dan masalah ingatan .  Ini juga telah digunakan sebagai tonik pada kanak-kanak dan untuk membantu remaja yang mengalami masalah jerawat. Ia menjadi popular dikalangan ahli bina badan untuk menambah tenaga dan  membesarkan otot, dan juga meningkatkan ketajaman mental ,meningkatkan pembinaan ketahanan mental dan ketahanan fizikal. Ringkasnya, itu membuat anda merasa sihat.

Kesan-kesan Maca pada Kelenjar-kelenjar Endokrin

LDr.Gloria Chacon de Popivici,seorang pakar biologi yang dilatih di University of San Marcos, di Lima, Peru pada 1962 telah melakukan kajian saintifik yang paling penting ke atas tumbuhan maca.Ia mengasingkan empat jenis alkaloid daripada akar maca dan mengkaji tikus jantan dan betina yang diberikan serbuk akar maca atau alkaloid yang di asingkan daripada akar. Melalui perbandingan  dengan kumpulan kawalan , adalah didapati  kumpulan yang menerima samada melalui serbuk akar atau alkaloid menunjukkan peningkatan pematangan folikel telur pada tikus betina, dan pada tikus jantan berlaku peningkatan pengeluaran sperma dan kadar pergerakan sperma yang  signifikan berbanding dengan kumpulan kawalan.  Dr Chacon menetapkan bahawa alkaloid dalam akar Maca dan bukan hormon tumbuhan yang menghasilkan kesan kesuburan pada ovari dan testikel tikus. "Kesan ini boleh disukat dalam masa 72 jam selepas pemberian dos pada haiwan.

Melalui eksperimen itu,beliau  membuat kesimpulan bahawa alkaloid bertindak ke atas kelenjar hipotalamus pituitari, yang menjelaskan kesan ke atas tikus jantan dan betina adalah sesuai untuk jantina masing-masing.Ini juga menjelaskan kenapa kesannya kepada manusia yang tidak terhad untuk ovari dan testikel, malahan juga ke atas adrenals, dengan menghasilkan tenaga dan kecergasan yang tinggi, begitu juga kesan ke atas pankreas dan tiroid. Implikasi daripada penemuan yang sangat penting oleh Dr Chacon tentang kesan rangsangan pituitari oleh Maca. Ini bermakna rawatan penggantian hormon(HRT) semulajadi yang lain tidak lagi menjadi pilihan yang optima dari segi pandangan menyeluruh.

Kesan Maca dalam manusia juga tidak terhad untuk ovari dan testis, tetapi juga bertindak ke atas adrenals, seseorang boleh merasa tenaga lebih kuat dan tahap kecergasan meningkat.Ia juga bertindak ke atas pankreas dan tiroid.


No comments:

Post a Comment